Dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianych pracowników.
Urząd Miejski w Janowcu Wielkopolskim |
KARTA USŁUGI OKS.1611.1 |
---|
a) Nazwa usługi: Dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianych pracowników.
b) Symbol: OKS.4453
c) Komórka: Samodzielne stanowisko do spraw oświaty, kultury, zdrowia i opieki społecznej
d) Opis sprawy: Pracodawcom, którzy zawarli z młodocianymi pracownikami umowę o pracę w celu przygotowania zawodowego, przysługuje dofinansowanie kosztów kształcenia.
e) Kogo dotyczy: Pracodawców, którzy zawarli umowę z młodocianym pracownikiem
f) Wymagane dokumenty:
- Zgłoszenie zawarcia umowy z młodocianym pracownikiem - ZAŁĄCZNIK NR 1.
- Wniosek o dofinansowanie kosztów kształcenia – ZAŁĄCZNIK NR 2.
- Kopie potwierdzone za zgodność z oryginałem dokumentów potwierdzających, że pracodawca lub osoba prowadząca zakład w imieniu pracodawcy albo osoba zatrudniona u pracodawcy posiada kwalifikacje wymagane do prowadzenia przygotowania zawodowego młodocianych określone w przepisach w sprawie przygotowania zawodowego młodocianych i ich wynagradzania.
- Kopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem umowy o pracę z młodocianym pracownikiem w celu przygotowania zawodowego.
- Kopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem dyplomu lub świadectwa potwierdzającego zdanie egzaminu albo zaświadczenia potwierdzającego zdanie tego egzaminu.
- Kopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem świadectwa pracy w przypadku kształcenia u więcej niż jednego pracodawcy.
- Względnie inne dokumenty potwierdzające spełnianie warunków, o których mowa w art. 122 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 59 z późn. zm.).
- Formularz informacji przedstawionych przy ubieganiu się o pomoc de minimis – ZAŁĄCZNIK NR 3.
- Oświadczenie o wielkości otrzymanej pomocy de minimis (ZAŁĄCZNIK NR 4) lub oświadczenie o niekorzystaniu z pomocy de minimis (ZAŁĄCZNIK NR 5).
g) Miejsce składania pism: Urząd Miejski w Janowcu Wielkopolskim ul. Gnieźnieńska 3, 88-430 Janowiec Wielkopolski Pokój nr 5 lub sekretariat, tel. (52) 3023034 Od poniedziałku do piątku w godz. od 7:30 do 15:30
h) Termin i sposób załatwienia: Wniosek należy złożyć w terminie 3 miesięcy od dnia zdania przez młodocianego pracownika egzaminu. Decyzja zostanie wydana zgodnie z KPA w terminie 30 dni, a w sprawach skomplikowanych 60 dni od dnia wszczęcia postępowania. Odbiór decyzji za pośrednictwem poczty pod wskazany adres przez wnioskodawcę za potwierdzeniem odbioru.
i) Opłaty: Nie podlega opłacie.
j) Podstawa prawna: Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 59 z późn. zm.) Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 r. poz. 1257 z późn. zm.)
k) Tryb odwoławczy: Od wydanej decyzji stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Bydgoszczy za pośrednictwem Burmistrza Janowca Wielkopolskiego, w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji. Odwołanie należy złożyć w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Janowcu Wielkopolskim.
l) Inne informacje:
Uzyskanie dofinansowania kosztów kształcenia młodocianych pracowników odbywa się w dwóch etapach:
- Złożenie zawiadomienia o zawarciu umowy z pracownikiem niezwłocznie po jej podpisaniu.
- Złożenie wniosku o uzyskanie dofinansowania kosztów kształcenia młodocianych pracowników wraz z załącznikami w terminie 3 miesięcy od dnia zdania przez młodocianego pracownika egzaminu.
Dofinansowanie przyznaje burmistrz/wójt/prezydent właściwy ze względu na miejsce zamieszkania młodocianego pracownika.
Pracodawca w jednym wniosku ubiega się o dofinansowanie kosztów kształcenia tylko jednego młodocianego pracownika.
Więcej informacji | |||
---|---|---|---|
Imię i nazwisko | Telefon | Pokój | |
Adrianna Wrzesińska | (52) 3023034 w. 32 | oswiata@um-janowiecwlkp.pl | 14 |
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
Załącznik nr 1 - Zgłoszenie zawarcia umowy z młodocianym pracownikiem (DOC, 31.50Kb) | 2022-07-15 10:34:08 | 0 | |
Załącznik nr 2 - Wniosek o dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianych pracowników (DOC, 46.00Kb) | 2022-07-15 10:34:08 | 0 | |
Załącznik nr 3 - Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis (XLSX, 76.61Kb) | 2022-07-15 10:34:08 | 0 | |
Załącznik nr 4 - Oświadczenie o wielkości otrzymanej pomocy de minimis (DOC, 42.00Kb) | 2022-07-15 10:34:08 | 0 | |
Załącznik nr 5 - Oświadczenie o niekorzystaniu z pomocy de minimis (DOC, 27.00Kb) | 2022-07-15 10:34:08 | 0 | |
Załącznik nr 6 - Oświadczenie COVID-19 (DOC, 39.50Kb) | 2022-07-15 10:38:14 | 0 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Adrianna Wrzesińska Data wytworzenia:
15 lip 2022
Osoba dodająca informacje
Łukasz Maciejewski Data publikacji:
15 lip 2022, godz. 10:38
Osoba aktualizująca informacje
Łukasz Maciejewski Data aktualizacji:
15 lip 2022, godz. 10:38